2010. márc. 31.

Steve Feasey - Szunnyadó vadállat

Vérfarkaskölyök I.

Leginkább azért írok róla, mert sokan sok helyen kérdezgetik milyen is ez a könyv. Felesleges pénzkidobást senki sem akar és mostanság túl sok hasonló témába vágó könyv jelent meg.

Határozottan tini kategória, semmi romantika, egy kis akció.

Ez egy bevető kötet, mégpedig nagyon. Ezért körülbelül a könyv feléig csak annyit történik, hogy Trey megtudja kicsoda is valójában és elkerül az intézetből. Továbbá megismerünk egy-két szereplőt és megkezdődik a gyerek felkészítése.

Majd történik egy-két nem várt esemény és muszáj már megindítani a harcot. Mentőakcióba kell kezdeni és elutaznak Hollandiában. Csetepaté itt-ott és már vége is a könyvnek.
Az utolsó oldalon van utalás a folytatásra, hogy merre is haladnak majd az események, amiből több akció és izgalom várható.

Leginkább azért vettem meg a könyvet, mert megtetszett a borító és hát a főszereplő egy vérfarkas srác.
Igazából még nem tudom megbántam-e, hogy megvettem, mert igaz, hogy a könyv fele eléggé unalmas volt, de azért kíváncsi vagyok a folytatásra és a befejezéssel nem volt semmi problémám.

Trey Laporte, a 14 éves főszereplő srác. A 14 év annyira fiatalnak tűnik, de a könyvben egyáltalán nem tűnt annak. Nagyon is felnőttesen beszélt. Sőt mikor vérfarkassá változott akkor még kevésbé tűnik gyereknek.
Kicsit fura volt nekem, hogy a farkasembert tényleg egy vérengző dögnek képzeljem el, mint a filmekben. Igaz azért Trey megőrizte az emberi önuralmát és nem tört ki belőle a vadállat, de mégis nem egy kedves kis "kutyusnak" kell elképzelni. Egy kb. kétméter magas, karmos, vicsorgó dög.
Érdekes, vagy elsiklottam a részletek felett, vagy nem is szemléltette az író, hogyan is néz ki Trey. Mert jelen pillanatban sem a haja színét, sem a szeme színét nem tudnám megmondani.

Lucien, egy vámpír. Kopasz, kecskeszakálla vámpír. Igazából kedvelem. Rendes fazon és fiaként szereti és védi Treyt.

Lucien lánya, Alexa. Félig vámpír, félig varázsló. Egy 16 éves lány. Imád vásárolni és kutatni. Fejleszti a képességeit.
Talán ő lesz majd Trey szereleme? Nagyon úgy tűnik, hogy a srác kedveli, de valahogy nem tudom mennyire fog az író belemenni egy romantikusabb szálba.

Tom egy ízig-vérig ember, de tökös srác. Sebhelyes, néha mogorva és rideg. Máskor viccelődik. Sokféle feladatot ellát, jól ért a harchoz, a fegyverekhez. De ő szolgálja fel a teát is, néha mosogat, szóval elég mindenes.

Az ellenség Lucien bátyja Caliban. Hatalomra akar törni, az embereket az uralma alá akarja hajtani.
Egy jóslat miatt öldösi a vérfarkasokat és Treyben látja a megjósolt vesztét.

Találkozunk egy-két démonnal, óriási mérges pókokkal, mágikus gyűrűvel.

Nem teremt a könyv egy mágikus hangulatot, világot. De a szereplők szerethetők, a történet meg szerintem azért jobb lesz az első kötetnél.

Hát nagyjából ennyi a vélemény, nem egy nagy könyv, de igazából az Egmont kiadótól nem is vártam nagy durranást.


3,5 pont

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis könyv.Nem csak tini kategória.Aki szereti a misztikus dolgokat,a vérfarkasokat és a vámpírokat annak ez a könyv is nagyon fog tettszeni.Példa rá a nővérem aki 36 éves és elolvasta és nagyon tettszett neki,pedig ő még nem is szereti az várfarkasos...(stb) könyveket.Ajánlom mindenkinek!Aki tudja hol lehet megvenni a 3.-at az szoljón.:)

    VálaszTörlés
  2. Én lovastam az 1et és a 2t is és én imádom, naon remélem, hogy lesz 3 is és szerintem igenis van benn romantika csak az majd a későbbi részekben bukkan elő amikor a harc kevesebb részt foglal és Alexa pedig több helyhez jut!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...