2010. dec. 4.

Beth Fantaskey - Jessica's Guide To Dating On The Dark Side

Igazából nem sokat tudtam erről a könyvről, mielőtt nekikezdtem. Láttam pár helyen a borítóját, de sehol semmit arról, hogy esetleg magyarul is megjelenne, így nem fájdítottam a szívem különösebben, hogy annyira belemerüljek.
De az internet jó dolog, aki figyel, keres, az néha talál. Még pedig itt.

Mivel nem indultam olyan nagy elvárásokkal a könyvnek, így nem mondhatom, hogy csalódtam. Azt viszont igen, hogy igazából nem sok mindent nyújtott nekem. Sok dologba tudok belekötni, ami nekem hiányzott, túl sok volt, vagy túl kevés. De azért azt mondhatom, hogy a végére egész jó lett.

Jessica nyugis, amerikai életébe betoppan egy sötét alak, egy fiatal fiú, férfi és azt állítja, hogy vámpír és ősi szerződés köti őket össze és eljött, hogy feleségül vegye. A földhözragadt, matekzseni Jess, őrültnek tartja és továbbra is Jake-et részesíti előnyben. Azonban a helyzet megváltozik, lassan ráébred, hogy ők igen is összetartoznak, de lehet, hogy már késő. A végére ellátogatunk Romániába, a vámpírklánokhoz, a kastélyok birodalmába és eldől, hogy lesz háború vagy nem.


Igazából a szereplők nem nőttek a szívemhez, mindenkiben volt, ami kicsit irritált. Jessica az elején túl elutasító volt a természetfelettivel szemben. Sokáig át akart nézni az őrült srácon. Luciusnak kellett volna megtestesítenie a vonzó, titokzatos alakot, aki hihetetlenül vonzó. Igazából számomra nem jött át annyira, de a végére már nagyon is ott volt a toppon.

Lucius sokszor írt levelet Vasile nagybátyjának Romániába. Ezek a levelek is felemásul sültek el a számomra. Néha túl lenézőnek tartottam a mondandóját, a stílusát, mégis sokszor felkacagtam közben. Ahogy keverte az amerikai szlenget, a nemes romániai hangnemmel...

Ez egy igazi tiniknek szóló könyv, tele tini szereplőkkel. Jessica a jókislány, aki okos és akit néha megtalálnak mások a piszkálódással. Meg volt a menő csini csaj, a menő focista, az ostoba, de nagyszájú haver. Egy kedves szomszéd srác és a legjobb barátnő.
A kis Faith, aki kavart egy kicsit a mi kis Luciusunkal, ha bepipul akkor aztán jönnek az igazi tinédzser bosszúk, a butaságok, amik azért eléggé az agyamra mentek.
De kellemesen tudtam csalódni, hogy egy kis csavart azért be tudott vinni az írónő ebbe a bosszúba.

Amikor meg már elérünk Romániába, akkor éreztem azt, hogy igen volt értelme elolvasni a könyvet. Végre volt hangulata, végre Luciust is tudtam igazán kedvelni, főleg azért, mert hirtelen nagyot fordult a személyisége, legalább is egy darabig. 

Nagyon sokáig elbeszéltek egymás mellett a főhőseink. Jessica tagadott, Luciusnál úgy éreztem igazából nem tesz semmit, hogy megszerezze, amiért jött. Csak ott volt és kész, nem láttam igazán harcolni. Inkább a sokévi szigorú nevelés után kicsit fellélegezve élte az amerikai fiatalok életét.
Aztán mikor már Jessica hajlott volna a közös életre, Lucius határozott rosszul és kerültek egymástól távol. Romániába pedig már nem voltak zavaró, akadályozó emberek.

Mindezek ellenére nem volt rossz könyv, csak nem adott semmi pluszt egészen a végéig. A vége miatt azonban remélem olvashatom a folytatást, mert amíg Romániában vagyunk, úgy gondolom rossz könyv nem lehet. Addig pedig még van egy esküvői novella is, amit olvashatunk. Itt és itt.

4 pont

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...