2012. ápr. 17.

Patricia Briggs - A vér kötelez

Mercy Thompson 2.

Volt idő, amikor kétségbeesve olvastam a híreket, hogy bizony az általam igencsak megkedvelt sorozat, az autószerelő prérifarkas lány, azaz Mercy Thompson története sanyarú sorsra fog jutni és hiába várom majd a folytatást, lehet nem is fog jönni (egyhamar). De legnagyobb örömömre, az Agave kiadó mindent megtesz, hogy a kevésbé sikeres sorozatait is vigye tovább, és ígéretüknek megfelelően, csupán némi késéssel már a kezemben foghatom a folytatást. Továbbá igyekeztek az olvasók kedvére tenni azzal is, hogy stílust váltottak a borítón. A kissé semleges, bár azért rikító pirosságával mégiscsak feltűnő, és sokak számára pont ezért nem túl tetszetős borító után, igyekeztek megfogni a kisváros Tri-City és Mercy személyiségét. Hatalmas piros pont érte, nekem nagyon tetszik, ahogyan maga a könyv is ismét elnyerte a tetszésem.

Mercynek mindenfelé vannak barátai, még a legsötétebb helyeken is. És most az egyiküknek tartozik egy szívességgel. Beleegyezik, hogy testőrként a jóbarátjával, Stefannal tartson, amikor a vámpírnak egy üzenetet kell átadnia egy fajtatársának. De ez az új vérszívó távolról sem mindennapi, ahogy a benne élő démon sem az. A démonlovas vámpír olyan mészárlást rendez a városban, amilyet Tri-City települései még nem láttak, és ez a titkos vámpírközösséget is leleplezéssel fenyegeti, így a helyi vámpírkirálynő Mercyhez fordul segítségért. Egy prérifarkas nem lehet ellenfél egy démon számára, de Mercynek több titkos fegyver is lapul a tarsolyában.

Az első kötet kellemes élménye elegendő volt arra, hogy szívembe zárjam a szereplőket, megkedveljem Tri-City kisvárosi hangulatát, elkönyveljem a történetet egy jó farkasos urban-fantasynak. Meg volt benne a lehetőség, hogy élvezni tudjam majd egy szerelmi háromszög alakulását, de azt is felfogtam, hogy alapvetően nem egy romantikus sztorival állok szemben. Így nem is csodálkoztam, mikor kiderült, hogy Mercy újfent egy bonyodalmas ügy kellős középébe csöppent és rá ruházzák a feladatot, hogy megmentse a barátait. A lány nyomozói képességei nem teljesen győztek meg az első kötetben, viszont most azt mondhatom, hogy előrébb lépett a szememben. Kifejezetten tetszett Mercy hangos gondolkodása, ahogy lépésről lépésre kerül közelebb a megoldáshoz. Nem volt elkapkodott, viszont nem is az utolsó pillanatban zuhan ránk a teljes magyarázat. Nem csak a nagy csata, de az utolsó tisztogató csapások is rendkívül tetszettek.

Ms. Thompson vagányságot még szedhetne magára, viszont ha kell, bátor, kellően vakmerő, ha a barátairól van szó, akkor főleg. Most pedig senkit sem tudhatunk biztonságban, Stefan, Sam, Adam, Warren és még néhányan az ügyeletes rosszfiú, egy démonidéző látóterébe kerülnek, aki bárkire kész lecsapni. Mivel a főgonosz egy vámpír, így a farkasok kénytelen osztozkodni a főszerepen a vámpírokkal, és szinte másodhegedűsként nagyobb teret engedni az éjszaka vérszívó lényeinek.

Miközben olvasgattam mások értékeléseit sokszor szembetalálkoztam azzal az enyhe panasszal, hogy már megint egy szerelmi háromszögben találjuk magunkat. Kissé elkeseredve kérdezgetik az olvasók, hogy már megint miért? Én ezen felbuzdulva, mert hát mindennél jobban szeretem a szerelmi civakodást, a háromszöget és bizony még a sok és a sok-sok szöget is (pl. Anita Blake), tehát már előre dörzsöltem a tenyerem, hogy milyen jót fogok élvezkedni a fiúk harcain, dúskálni fogok a két alfahím, a dominánsabbnál dominánsabb egyedek féltékenységi rohamaiban, csipkelődéseiben. És erre mit kaptam??? A nagy semmit! Erős bennem a kérdőjel, hogy azok a bizonyos „édeshármas ellendrukkerek” mit tudtak ebben a kötetben sokallni. Minimális volt a kötetben, amikor a fiúkák egy légtérben tartózkodtak, jutott egy-két jelenet, amikor Mercy néhány pillanatra egyedül maradt egyikükkel, másikukkal. Igazi nagy féltékenységek elmaradtak és mondhatni Adam és Sam az idő nagy részében eltűnt a föld színéről.
Igaz, helyette többet szerepelt Stefan, akit én igazán kedvelek és még inkább megszerettem, hiszen beállt a Mercy kegyeit leső pasik közé. Egy újabb stílusos figura.
Nem hiszem, hogy tudnék kedvenc karaktert, hapsit választani. Annyira nem vagyok odáig senkiért, hogy térdre borulva imádjam, csak és kizárólag őt, viszont az éppen terítéken lévő, az oldalon aktuálisan felbukkanó hímnek mindig tudok szurkolni, mosolyogni vagy épp olvadozni próbálkozásain. Én bizony remélem, hogy Mercy egy ideig még nem választ párt magának, bár amilyen tempóban közelednek egymáshoz a részvevők ettől nem is kell félnem.

Hiába vagyok farkas párti, cseppet sem bántam, hogy a vámpírok is igen sokat szerepeltek, a bűnös kézre kerítése pedig sokkal élvezetesebbre sikerült, mint azt vártam volna. Én már elsőre is megszerettem Mercy történetét, a folytatás csak tovább növelte azt. Kellemes és szerethető szereplők, laza humor, változatos fantasy lények, akció, csipetnyi érzelem… nekem ennyi bőven elég.

A könyvet köszönöm az Agave kiadónak!

4,5 pont

Kiadó: Agave
Sorozat: Mercy Thompson

1. kötet: Megszólít a hold
Megjelenés: 2012
Oldalszám: 304
Ár: 2980 Ft
Egyedi értékelés: 4,5 pont
Forrás: saját példány (recenzió)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...