2013. szept. 24.

Susan Wiggs - Üzenet a palackban

Kiadó: Harlequin, 2013
Terjedelem: 320 

Ár: 1795 Ft
Immár a kilencedik alkalommal tértem vissza Avalonba, egy tóparti kisvárosba, ahol egy szerethető népes család és baráti köre várt engem kötetről kötetre. Tavaly nyáron bukkantam erre a csodás helyre, és szinte azonnal úgy éreztem, hogy szerelmes lettem. Sosem tagadtam, hogy a múlt ragadott leginkább magával a szimpatikus Bellamy család mellett, így hihetetlen módon vágytam a régen volt Kioga táborba, amely sorsszerű találkozások, bimbózó ifjonti szerelmek helyszíne volt. Mára azonban úgy érzem, hogy az érzés megkopott, a kezdeti élmény kellemes emlékké vált és minden visszatérés egy kicsit eltávolít ettől a regényfolyamtól.

Mindig is egyfajta családregényként kellett a kötetekre tekinteni, ahol sosem csak egyetlen szereplő körül forognak az események, hiszen a mellékszereplők is köteteken átívelve, a szemünk előtt élték az életüket, mégis mindig érezni lehetett kikért íródtak leginkább a sorok, és ők sosem voltak mások, mint a szerelmespár(ok)... igen néha voltak többen is.

Ezen történetnek két gyerekkori barátról kellett volna szólnia, akiknek életük útja hosszabb elválás után újra kezd egy felé tartani. A páros női tagja, Sonnet Romano ki is vette részét a szereplésből, hiszen rajta keresztül éljük meg egy apai elismerésért küzdő, egy anyjáért aggódó lány, egy rossz kapcsolatban megalkuvó  és egy szerelem és barátság között hezitáló nő kálváriáját. Partnere azonban inkább az édesanyja, az a Nina Romano, aki a Csöndes kikötőben lelt boldogságra Greg Bellamy mellett, és nem Zack Alger, akivel már a legelején egy mámoros és szenvedélyes estét töltöttek el. Azzal a Zackkel, aki apja tetteivel a vállán is képes emelt fővel élni a kisvárosban, aki nagyra törő filmes álmokat dédelget és aki már tudja, hogy kiért dobog a szíve. Tehát ahogyan Daisy és Julian története sem olyan  eseménysorozatot hozott, mint amit nekik szántam volna, úgy Sonnetnek és Zacknek is más utat választott az írónő. Talán nem is lenne hiányérzetem, ha nem érezném úgy, mintha Wiggs Zacket és a romantikát  egyszerűen csak előkapta volna a zsebe mélyéről a könyv végén, míg közben leginkább hanyagolta őket.

Már az utolsó két történet is komolyabb hangvételű könyv volt, és ezt a sort folytatja az Üzenet a palackban is, hiszen több komorságot, bút, problémát közvetít, mint könnyedséget. Már a fülszöveg sem titkolózik, hogy a pocaklakóval büszkélkedő Nina felhőtlen boldogságára árnyékok vetülnek, hiszen szembe kell néznie a ténnyel, hogy beteg. Ezzel egy terhes mellrákos nő küzdelmét eleveníti meg az írónő, mégpedig hangulatilag elég hatásosan, ha orvosi lehetőségekben már nem is feltétlen vagyok biztos.

Kétségtelen tehát, hogy most is meg tudott érinteni a történet, de nem tudok elmenni az mellett, hogy úgy ér véget egy romantikus sztori, hogy egészen a befejezésig baráti mellékszerepben tetszelgő hősszerelmes szinte csak úgy szerényen előbukkan, hogy oltár elé vezesse szíve választottját. Továbbá Sonnet szemléletmódjával sem tudtam igazán azonosulni, bár nem is küzdöttem még tudat alatt ennyire valaki elismerésért.


~ ¤  ~ ¤  ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤  ~ ¤  ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~ ¤ ~

  Sorozatinfó:

TÓPARTI TÖRTÉNETEK  
Lakeshore Chronicles

 1-4. kötet   |   5-6. kötet   |   7-8. kötet
Úgy hírlik, hogy október újabb kötetet (Candlelight Christmas) hoz a tengeren túlon, amelyben Daisy gyerekének apja, Logan O'Donell találja meg az igazi párját, aki ismételten csak közvetve kapcsolódik a Bellamy családhoz. Hiába ábrándultam ki egy kicsit belőle, azért szeretném az ő boldogságát is és remélem, hogy a most főiskolás Max követi majd őt a sorban.

2 megjegyzés:

  1. Én Daisy könyvével nem vagyok a mai napig megbékélve, de Max történetét nagyon várom :) jobban mint Loganét, őt sajnos még mindig nem szívlelem :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem sok rajongó szánt volna Daisynek kicsit könnyebb utat a boldogsághoz, mint az írónő, aki egyre inkább komorabbá teszi a könyveit.
      Remélem Logant gatyába rázza, mert amennyire kedveltem az elején, olyannyira csalódást okozott, egyrészt, ahogy semmibe vette Daisy vágyait, munkáját és amennyire unalmas középkorú férfi benyomását keltette, pedig még fiatal.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...