2011. júl. 28.

Andrea Cremer - Wolfsbane - A keresők


Nightshade 2. 

Előző részre spoileres!

Az őrzőkben megismerhettünk egy nem mindennapi, egyedi történet első fejezetével, ahol a szerelmi háromszög mögött igen érdekes szálak gabalyogtak és egy függővéggel ottmaradtunk a kétségbeesésben, hogy Calla és Shay a gonosz karmai közé került vagy épp a gonosz elöl menekült meg? Hát most kiderül.

Calla kinyitva a szemét egy idegen helyen találja magát, tudva, hogy a keresők kezére jutott, akiket eddig a rossz oldalnak tartott és akiktől védelmezte a vigyázóit. Azt már tudta, a Shay-jel folyó kutatása által, hogy amit eddig tudott az igen megkérdőjelezhető és már nem lehet biztos benne mi is igazság és mi hazugság. De úgy tűnik a keresők megadják a választ kérdésire. 
Bár Shay életének megmentését mindennél előbbre tartotta és Rennek búcsút mondva menekült, most mégis bűntudat gyötri és a szerelmesek közé újfent befurakodik annak a fiúnak az emléke, aki segített neki és ezzel bajba sodorta magát és a falkát. A kérdés tehát az, hogy Calla és Shay melyik oldalra áll, milyen titkok látnak napvilágot és hogy a szerelme tényleg igaz és erős a Sarj iránt? Megmentheti és felszabadíthatja a barátait a kötöttségek, a vigyázók hatalma alól?

Hát nem gondoltam volna, hogy ilyen lesz a könyv. Nem hittem - bár gondolhattam volna a címből - , hogy a keresők ennyire központi szerepet kaphatnak majd a folytatásban. De azt kell mondanom, hogy az én szememben jót tett a könyvnek.
Míg az első kötetet, bár egyedinek, de teljes mértékben ifjúsági könyvnek éltem meg, ahol van egy rejtélyes világ és egy titok, de a könyv középpontjában Calla és a két srác áll. Egy szerelmi háromszög és a falka bemutatásával a gimis srácok kerülnek középpontba és az ő szerelmi életük. Nekem az első könyvben kevésbé jött át, hogy ők farkasok, nekem ők csak egy menő banda voltak, semmi több. Számos logikátlanságot láttam a hősnőnk tetteiben, amik miatt nem igen tudtam megszeretni.
A mostani kötetben az új szereplők által, a keresők egy csoportjával ismerkedhetünk meg. Szintén fiatalok, de ők már megszenvedték az életüket, mindenkinek megvan a saját sebe és az igazságot tudva küzd a túlélésért a gonosz ellen. Sokkal szimpatikusabbak voltak nekem az újak, mint a falka. 
Connor könnyed stílusával, humorizálásával, piszkálódásaival, az állandó utalgatásaival már az elején megnyert magának. Mégis néhány pillanatra levedli gondtalan külsejét és igenis aggódva, fájón tekint az eseményekre. Ethan elég hűvös, lobbanékony és bizonytalan, mégis viselkedése érthető és már csillog a szemem az érdeklődéstől, mert úgy látom alakulni fognak ám nála a dolgok.
Adne bár a legfiatalabb, az élet már megedzette és egy erős, szimpatikus lányt látok benne. Silas az egyetlen idegesítő szereplőnk, akit néha jól kiebrudaltam volna az eseményekből.

A könyv első fele tartogat egy kis mesét, a keresők, a vigyázók és őrzők igaz történetét. Lassan tárul elénk az elvben már valós múlt. Rájöhetünk, hogy a vigyázók milyenek is valójában. Nem gondoltam volna, hogy ennyi minden hazugságnak bizonyul. Majd evezünk kalandosabb vizekre, ahol a cél a falka megmentése. Rajtaütés, harc, veszteségek, árulás, hogy egy újabb függővéggel türelmetlenül várhassuk a folytatást, ami angol verzió hiányában, nem egyhamar lesz. 

Számomra a könyv sokkal hangulatosabb volt, mint az első. Jobban szerettem a szereplőket és igazán tetszett a múlt megismerése. Látok esélyt, hogy a falkát is igazán megszeressem, hiszen most már ők is elszenvedtek egynéhány dolgot, ami alakítja őket. 

Számomra még mindig érthetetlen ez a nagy szerelem. Calla igenis beszél róla, hogy mennyire szereti Shayt, féltékeny, birtokló, de hozzám nem ér el igazán. Valahogy nem érzem azt, hogy ez egy végzetes, nagy szerelem lenne. Pedig Shay is annyit küzd, hogy maga mellett tartsa a szeretett lányt és van is oka bizonytalankodni, hiszen Calla sokszor gondolt Renre is és a távolból néha felmerülnek érzések, kérdések.
A főhősnőnk nemigen tudta megszerettetni magát velem. Nem érzem egy alfa karakternek. Tettekbe semmiképp, pedig a falkatársai, a barátai minden szó nélkül követik. Én csak egy kétségek közt őrlődő, bizonytalan, bűntudattal küzdő lányt látok. Sokszor úgy éreztem nem lát az orránál túl. 

Sajnáltam, hogy Ren keveset szerepelt, de a karaktere most még érdekesebb lett számomra és még nem adtam fel a reményt, hogy Rent választja Calla az események végén. 

Tetszett a mágia egy újabb formájának megjelenése a könyvben. A keresők társadalma és felépítése.

Néhány kritikát olvastam csak a könyvről, de abból az jött le, hogy nem veri az első kötetet és kissé csalódás a folytatás. Én nem állok be a sorba, mert személy szerint éppen pozitívan csalódtam és a keresők számos pluszt adtak a könyvhöz. Próbálom türelemmel viselni a folytatásig előttem álló időt.


A könyvet köszönöm az Egmont kiadónak!

4 pont

A sorozat további kötetei:
1. Nightshade - Az őrzők tovább

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...