2011. dec. 14.

Bree Despain - Fehér farkas

The Dark Divine 2.

Nagyon kellemesen csalódtam a sorozat első részében, minden hibája, twilight beütése ellenére nagyon hangulatosnak éreztem, a szereplőket megkedveltem. Melengette lelkem a némi paranormálissal megspékelt, de számomra teljesen szerelmi történet. A kötet vége azonban előrevetítette, hogy a problémák, a gondok nem ülnek el, egy kicsit másfajta küzdelmet kell vállalniuk a szereplőknek, így türelmesen vártam a folytatásra, amely ismét gyönyörű és csábító köntösben meg is érkezett hozzánk.

Előző részre spoileres!

Grace az igaz szerelemmel telve feláldozta lelkét, hogy megmentse Daniel életét és most a fiatal lánynak kell megküzdenie a benne növekvő farkassal. Igazi Menny kopójává akar válni, miközben Jude megmentésén fáradozik és elkezd sodródni az árral, őrlődni a sok „jóakaró” között. Szerettei visszatartanák, egy ismeretlenből felbukkanó srác buzdítaná és a végére kiderül, hogy ki lesz erősebb, a farkas vagy a tiszta szívű lány.

Míg az első kötetben több titokzatosság rejlett és egy kis szerelmi románcot láttunk kibontakozni, ahol a legfőbb cél a szexi fiúka, a farkaska lelkének megmentése, viszonylag lassú mederben araszolva, addig most kalandosabb vizekre eveztünk. Küzdelemmel, harccal, démonokkal. Vakmerőség, bátorság és a tenni akarás lépett a főszerepbe. És ez olyan szépen is hangzik, viszont az első kérdésem Grace-hez, hogy „hova tetted az eszed, te lány?”. Mert úgy éreztem, hogy a természetfeletti erőhöz józan ész és nyitott szem már nem párosult. Míg a Fekete bárányban azt éreztem, hogy megbocsáthatóan butácska, hiszen belénevelték a vallást és a családi szeretet, összetartás, így megbocsátható, hogy kérdés nélkül elfogad dolgokat, ígér és tűr. De most… egyszerűen ostobán viselkedik ezzel a nagy „hős akarok lenni” dologgal.

Továbbá kérdezem én, hogy hová tűnt az a fene nagy szerelem, az igaz szerelem, amivel életet mentett? Nekem nem lett izgalmasabb a kötet, hogy jószerével Danielt kiiktatjuk a kötet jelentős részében és egy „párkapcsolati válságnak” leszünk tanúi, már amikor Gracenek eszébe jut Daniel is. De a végére azért tudott kárpótolni az írónő az eseményekkel.

Egy pasi… két pasi… és újfent közeledünk egy szerelmi háromszöghöz??? Ezt én nem is bánom, de én nem ájultam be Talbot személyétől. Sőt általában zavart a viselkedése, és az „ügyeletes bűnbe vivő” légkör se tette vonzóbbá.

A történetet most fűszereztünk még több fantasyval, mivel nemvámpír vámpírok, savas vérű démonok (persze mind egy új névvel megáldva) színesítik a képet. Egy bajom volt ezzel a természetfeletti felvonultatásával. Cseppet sem tűnt nekem természetfelettinek, mintha egyszerű utcakölyköket, kamasz bandákat kellett volna kiiktatni. A könyv jelentős részében nem éreztem különösebb fantasy hangulatot, ami alól a könyv utolsó fejezetei képeztek kivételt. A vége kifejezetten hangulatos lett, Grace is észhez tért, bővelkedtünk izgalmakban és kaptunk, mondhatni egy függővéget, amitől ugyan nem kaparom a falat, de határozottan felnevettem, mert hát "ez így szívás".

Amitől viszont néhol nevetségesnek éreztem a történetet, az a szuperhős vonulat volt. Nagyon szép dolog, ha szeretnénk segíteni másoknak, ha módunkban áll. De ez a legyünk hősök, mégpedig szuperhősök és gyors megtanulom leverni az ellenséget és mostantól ennek szentelem az életem dolog néha nevetségesen hatott. Főleg akkor, amikor April, a jószívű, kedves barátnő megspékeli még egy kis kristályos karóval és tervezek neked ruhát ötletekkel. Graceből csináljunk Csodanőt… Nekem ez nem aranyosan megmosolyogtató, inkább a fogom a fejem, hogy ekkora hülyeséget, hogy találhattak ki. Na de ezek a részek nagyon minimálisan bukkantak fel, de mégsem tudok elsiklani felettük.

Összességében a könyvre nem tudnám azt mondani, hogy koppintás lenne, az előző részhez képest sokkal egyedibb, eredetibb. Izgalmakban gazdagabb, viszont nem tudok eltekinteni attól, hogy Grace szinte végig idegesített, az új szereplők nem nőttek a szívemhez. A könyv vége azonban mindenképpen plusz pontot érdemel, sokat tett hozzá ehhez a három és fél ponthoz.

A könyvet köszönöm a Könyvmolyképző kiadónak!

3,5 pont

Aki bele akar olvasni tovább

A sorozat további kötetei:
1. Fekete bárány tovább

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...